LEONCINO 800

Kleuren
Matt Green
Matt Grey
Matt Brown
Rijklaarprijs:

€ 9.999 Incl. BTW

De getoonde prijs is inclusief BTW en rijklaar- en kentekenkosten.

The lion that rules the road

De Leoncino 800 vormt een unieke mix tussen moderne en klassieke stijlen. Bij het ontwerpen van de 800 serie is trouw gebleven aan de bekende Leoncino vorm; de boog. Deze is terug te vinden in de koplamp en het ontwerp van de tank waardoor de kracht, dynamiek een authentieke stijl van de motor wordt versterkt.

Het frame is een gloednieuw stalen trellis frame, dat perfect past bij het ontwerp en tegelijkertijd zorgt voor een gemakkelijke en voorspelbare wegligging. Iets wat mede te danken is aan de standaard gemonteerde hoogwaardige MT60 RS banden van Pirelli. In tegenstelling tot zijn zus, de Leoncino 800 Trail, is de Leoncino 800 voorzien van sportieve 17 inch lichtmetalen velgen.

De leeuw heeft een speciale plek en staat met trots op het voorspatbord, zoals gebruikelijk was op de historische motorfietsen van Benelli.

LEONCINO 800 Features

Authentiek Benelli

De Leoncino 800 combineert met succes de vormen van traditionele “scramblers” met de stijl en technologie van moderne motoren. Een echte moderne klassieker.

De koplamp heeft gebogen lijnen en wordt gekenmerkt door de typische LED-boog met in het midden het verlichte Leoncino logo. Het zadel, ook in auhentieke stijl ontworpen, past perfect en zorgt voor een optimaal comfort voor zowel de bestuurder als de passagier.

De Leoncino 800 beschikt over een modern digitaal kleuren TFT-dashboard welke intuitief bediend kan worden middels knoppen op het stuur. Het moderne en uitgebalanceerde uitlaatontwerp zorgt voor een imposant en diep motorgeluid en de vering is afgesteld om optimaal contact met het wegdek te garanderen.

Krachtige en koppelrijke parallel-twin

Het kloppend hart van Leoncino 800 bestaat uit een door Benelli zelf ontwikkelde 754cc metende parallel-twin. De EFI mapping is geoptimaliseerd om veel koppel te leveren vanaf lage toerentallen en de koppelcurve lineair op te laten lopen tot een piek van 67 Nm bij 6500 omwentelingen. Bij iets verder doortrekken komt het maximale vermogen van 76,2 pk vrij bij 8500 omwentelingen.

De vloeistofgekoelde twin met DOHC ontwerp is betrouwbaar, reactief en bovendien Euro5 goedgekeurd. De kruktappen zijn 360 graden verzet, wat de motor zijn karakteristieke geluid geeft.

Daarnaast is er nog een interne balans-as toegevoegd wat resulteert in een zijdesoepel lopende motor. Voeg hier een soepele zes-bak met assist & slipper clutch aan toe en het plaatje is compleet.

De Leoncino 800 is ook beschikbaar als 35 kW A2 variant!

LEONCINO 800 Galerij

LEONCINO 800 Specificaties

chassis

FRAME Stalen trellis frame
VERING VOORAAN (MM) Upside-down telescopische vork van ø 50 mm
VEERWEG VOORAAN 140 mm
VERING ACHTERAAN Swingarm met laterale schokdemper met regelbare veervoorspanning
VEERWEG ACHTERAAN 48 mm
VOORREM Dubbele semi-zwevende schijf ø 320 mm, radiale 4-zuiger met ABS
ACHTERREM Enkele schijf ø 260 mm, remklauw met enkele zuiger met ABS
VOORBAND 120/70 – ZR17 – M/C 58W
ACHTERBAND
180/55 – ZR17 – M/C 73W

motor

TYPE Vloeistofgekoelde parallel-twin, 4-takt, 4 kleppen per cilinder, DOHC met balansas
CILINDERINHOUD 754 cc
BORING X SLAG (MM) 88 x 62 mm
GESCHAT VERMOGEN 56,0 kW (76,2 pk) @ 8500 t/min
MAX. KOPPEL 67 Nm (6,8 kgm) @ 6500 t/min
KOPPELING Natte koppeling met assist&slipper functie
VERSNELLINGSBAK 6 versnellingen

Afmetingen

ZITHOOGTE 805 mm
WIELBASIS (MM) 1460 mm
RIJKLAARGEWICHT 222 kg
TANKINHOUD 15 L
LENGTE/BREEDTE/HOOGTE (MM) 2140 / 870 / 1160 mm