LEONCINO 800 TRAIL |
Kleuren |
Rijklaarprijs: |
€ 8.699 Incl. BTW |
De getoonde prijs is inclusief BTW en rijklaar- en kentekenkosten. |
Leave the road, take the Trail!
De Leoncino 800 Trail combineert met succes de vormen van traditionele “scramblers” met de stijl en technologie van moderne motoren. Klassiek, maar dan in een modern jasje gestoken.
Door een reeks technische en esthetische veranderingen is de Trail bovendien niet vies van een stukje onverhard. Deze moderne klassieker is sportief en dynamisch en deelt verschillende stijlkenmerken met zijn zus, de Leoncino 800.
Om het offroad karakter van de motor te benadrukken is deze Benelli voorzien van tubeless spaakvelgen in de populaire crossover maten van 19 inch aan de voorzijde en 17 inch aan de achterzijde. Uit de fabriek wordt de Trail geleverd met Pirelli Scorpion Rally SRT’s.
In het oog springt het opvallende uitlaatsysteem welke bijdraagt aan het unieke design van de motor en trakteert op een mooi diep geluid.
LEONCINO 800 TRAIL Features
Klassiek in een modern jasje gestoken
Leoncino 800 Trail onderscheidt zich door verfijnde stijlelementen zoals de hoge koplampkuip die zich recht boven de full-LED koplamp bevindt, met de bekende DRL boog uit de Leoncino-serie. De nieuwe dubbele uitlaat is speciaal voor de Trail-versie ontwikkeld, evenals de kentekenplaathouder en het hitteschild aan de zijkant, die ook de offroad-inclinatie van dit model naar voren brengen.
De uitgehouwen lijnen van de stalen tank komen overeen met de Leoncino 800; ontworpen om de dynamiek van deze motorfiets naar voren te brengen. Het zadel garandeert groot comfort, zelfs op de zwaarste terreinen.
Op het spatbord springt het onmiskenbare symbool van de Leoncino serie in het oog: De leeuw.
Krachtige en koppelrijke parallel-twin
Het kloppend hart van Leoncino 800 Trail bestaat uit een door Benelli zelf ontwikkelde 754cc metende parallel-twin. De EFI mapping is geoptimaliseerd om veel koppel te leveren vanaf lage toerentallen en de koppelcurve lineair op te laten lopen tot een piek van 67 Nm bij 6500 omwentelingen. Bij iets verder doortrekken komt het maximale vermogen van 76,2 pk vrij bij 8500 omwentelingen.
De vloeistofgekoelde twin met DOHC ontwerp is betrouwbaar, reactief en bovendien Euro5 goedgekeurd. De kruktappen zijn 360 graden verzet, wat de motor zijn karakteristieke geluid geeft.
Daarnaast is er nog een interne balans-as toegevoegd wat resulteert in een zijdesoepel lopende motor. Voeg hier een soepele zes-bak met assist & slipper clutch aan toe en het plaatje is compleet.
De Leoncino 800 Trail is ook beschikbaar als 35 kW A2 variant!
LEONCINO 800 TRAIL Galerij
LEONCINO 800 TRAIL Specificaties
chassis
FRAME | Stalen trellis frame |
VERING VOORAAN (MM) | Upside-down telescopische vork van ø 50 mm |
VEERWEG VOORAAN | 148 mm |
VERING ACHTERAAN | Swingarm met laterale schokdemper met regelbare veervoorspanning |
VEERWEG ACHTERAAN | 50 mm |
VOORREM | Dubbele semi-zwevende schijf ø 320 mm, radiale 4-zuiger met ABS |
ACHTERREM | Enkele schijf ø 260 mm, remklauw met enkele zuiger met ABS |
VOORBAND | 120/70 – ZR17 – M/C 58W |
ACHTERBAND |
180/55 – ZR17 – M/C 73W |
motor
TYPE | Vloeistofgekoelde paralleltwin, 4-takt, 4 kleppen per cilinder, DOHC met balansas |
CILINDERINHOUD | 754 cc |
BORING X SLAG (MM) | 88 x 62 mm |
GESCHAT VERMOGEN | 56,0 kW (76,2 pk) @ 8500 t/min |
MAX. KOPPEL | 67 Nm (6,8 kgm) @ 6500 t/min |
KOPPELING | Natte koppeling met assist&slipper functie |
VERSNELLINGSBAK | 6 versnellingen |
Afmetingen
ZITHOOGTE | 834 mm |
WIELBASIS (MM) | 1480 mm |
RIJKLAARGEWICHT | 234 kg |
TANKINHOUD | 15 L |
LENGTE/BREEDTE/HOOGTE (MM) | 2200 mm / 870 mm / 1210 mm |