LEONCINO 500 |
Kleuren |
Rijklaarprijs: |
€ 7.599 Incl. BTW |
De getoonde prijs is inclusief BTW en rijklaar- en kentekenkosten. |
Timeless Desire
De Leoncino 500 combineert met succes traditie, passie, innovatie en prestaties in een eigentijdse stijl als een elegante scrambler. Bij het ontwerpen van de 500 serie is trouw gebleven aan de bekende Leoncino vorm; de boog. Deze is terug te vinden in de koplamp en het ontwerp van de tank waardoor de kracht, dynamiek een authentieke stijl van de motor wordt versterkt.
Het frame is een stalen trellis frame, dat perfect past bij het ontwerp en tegelijkertijd zorgt voor een gemakkelijke en voorspelbare wegligging. Iets wat mede te danken is aan de standaard gemonteerde hoogwaardige Angel GT banden van Pirelli. De Leoncino 500 is voorzien van sportieve 17 inch lichtmetalen velgen.
LEONCINO 500 Features
Een elegante scrambler
De Leoncino 500 combineert de vormen van traditionele “scramblers” met de stijl en technologie van moderne motoren en zet zichzelf daarmee neer als een elegante scrambler.
De koplamp heeft gebogen lijnen en wordt gekenmerkt door de typische Leoncino LED-boog. Het zadel, ook in auhentieke stijl ontworpen, past perfect en zorgt voor een comfortabele rit voor zowel de bestuurder als de passagier.
De Leoncino 500 beschikt over een modern digitaal LCD-dashboard. Het stalen trellis frame is ontwikkeld om perfect te integreren met het ontwerp van de motor en daarbij maximale stijfheid te bieden. Samen met een 50mm upside-down voorvork en monoschokbreker achter zorgt dit voor optimale wendbaarheid en handling op de weg. De vering is afgesteld om optimaal contact met het wegdek te garanderen.
De leeuw heeft een speciale plek en staat met trots op het voorspatbord, zoals gebruikelijk was op de historische motorfietsen van Benelli.
Een bekende krachtbron
Het kloppend hart van Leoncino 500 bestaat uit een door Benelli zelf ontwikkelde 500cc metende parallel-twin. De EFI mapping zorgt voor een motor die gretig op het gas reageert maar daarbij een soepele motorloop heeft.
De vloeistofgekoelde twin met DOHC ontwerp is betrouwbaar, reactief en bovendien Euro5 goedgekeurd. De kruktappen zijn 180 graden verzet en het moderne en uitgebalanceerde uitlaatontwerp zorgt voor een imposant en diep motorgeluid.
Het blok staat garant voor 46 Nm koppel bij 6000 omwentelingen. Verder doortrekken levert 47,6 pk (35 kW) op bij 8500 omwentelingen waardoor deze motor precies op de A2 grens zit en het maximale uit het A2 rijbewijs gehaald kan worden.
Daarnaast is er nog een interne balans-as toegevoegd wat resulteert in een zijdesoepel lopende motor. Voeg hier een soepele zes-bak met assist & slipper clutch aan toe en het plaatje is compleet.
LEONCINO 500 Galerij
LEONCINO 500 Specificaties
chassis
FRAME | Frame met stalen buizen en platen |
VERING VOORAAN (MM) | Upside down vork van ø 50 mm met verstelbare uitgaande demping |
VEERWEG VOORAAN | 125 mm |
VERING ACHTERAAN | Swingarm met laterale schokdemper met regelbare veervoorspanning en demping |
VEERWEG ACHTERAAN | 51 mm |
VOORREM | Dubbele semi-zwevende schijf ø 320 mm, radiale 4-zuiger remklauwen, ABS |
ACHTERREM | Enkele schijf ø 260 mm, remklauw met enkele zuiger, ABS |
VOORBAND | 120/70 – ZR17” – M/C 58W |
ACHTERBAND |
160/60 – ZR17” – M/C 58W |
motor
TYPE | Vloeistofgekoelde paralleltwin, viertakt, vier kleppen per cilinder, dubbele bovenliggende nokkenas, Euro 5 |
CILINDERINHOUD | 500 cc |
BORING X SLAG (MM) | 69 mm x 66,8 mm |
GESCHAT VERMOGEN | 35 kW (47,6 pk) @ 8500 t/min |
MAX. KOPPEL | 46 Nm (4,6 kgm) @ 6000 t/min |
KOPPELING | Natte meerplaatskoppeling |
VERSNELLINGSBAK | 6 versnellingen |
Afmetingen
ZITHOOGTE | 815 mm |
WIELBASIS (MM) | 1460 mm |
RIJKLAARGEWICHT | 207 kg |
TANKINHOUD | 12,7 liter |
LENGTE/BREEDTE/HOOGTE (MM) | 2160 mm / 875 mm / 1160 mm |